AMERİKAN KALP DERNEĞİ’ NDEN KOLESTEROL HAPI UYARISI

Yazı Fontunu Büyült Yazı Fontunu Küçült Yazı Fontunu Sıfırla
kasa fişi

Amerikan Kalp Derneği, kolesterol haplarının kalp-damar hastalıkları tedavisinde kullanılan bazı ilaçlarla etkileşim yapabileceğini ve çok tehlikeli yan etkilerin ortaya çıkabileceğini bildirildi.

Bu uyarı son derecede önemli çünkü statinler tüm dünyada en çok kullanılan ilaçlardan.

CDC’ nin 2014 verilerine göre USA’ da 40 yaşın üzerindekilerin yüzde 25’ i statin kullanıyor.

Bu ilacı alanların birçoğunun hipertansiyon, kan sulandırıcılar başta olmak üzere başka pek çok ilacı da kullandıkları dikkate alındığında bu uyarının ne kadar önemli olduğu daha iyi anlaşılacaktır.

Statinlerle etkileşim gösteren ilaçlar şunlar:

BİR: Diğer kolesterol ilaçları (Fibratlar ve özellikle de gemfibrozil)

İKİ: Tansiyon ilaçları (Kalsiyum kanal blokerleri: amlodipin, verapamil, diltizem)

ÜÇ: Kanı sulandıran ilaçlar (warfarin ve ticagrelor)

DÖRT: Ritim bozukluğunda kullanılan ilaçlar (amiadarone, dronedarone ve Digoxin)

BEŞ: Kalp yetersizliğinde kullanılan ilaçlar (ivabradine ve sacubitril/valsartan)

Bu etkileşimler içinde en sık görüleni statinlerin kan seviyesinin yükselmesi ve buna bağlı olarak da statin yan etkilerinin daha kolay ortaya çıkması.

Statinler kan sulandırıcı bir ilaç olan warfarinin kan seviyesini yükseltmesi ciddi iç organ kanamalarına yol açabiliyor.

Lovastatin (Mevacor), simvastatin (Zocor) ve pravastatin (Pravachal) cinsi statinlerin kas hasarı riski dolayısıyla gemfibrozil ile beraber kullanılmaması gerekiyor.

Gelelim neticeye

BİR: Neredeyse hiçbir yan etkileri yok propagandasıyla pazarlanan bu ilaçlar 30 seneye yakın bir zamandır piyasada olduğuna göre, bu etkileşimler yüzünden zarar görmüş ve hatta hayatını kaybetmiş olanlar için “Geçmiş olsun” ve “Toprağı bol olsun” demekten başka elden bir şey gelmiyor.

İKİ: Türk Kardiyoloji Derneği’ nin bu etkileşimlerden haberi var mı, doktor ve hastalar için bugüne kadar herhangi bir uyarıda bulundu mu merak ediyorum.

Kaynaklar:

http://www.webmd.com/heart-disease/news/20161017/statins-often-interact-with-other-heart-drugs#1

Yazı için 4 yorum yapılmış:

  1. Necmettin Atalay dedi ki:

    Emekli eczacıyım.Reçetede yazdılar kullandım.Gece yatınca burun kanaması yaptı.Ertesi gece gene burun kanaması oldu.Yazan prof.la görüştüm Allah Allah yapmaması lazım dedi.Sayemde dindar oldu.İlaçları kullanmadım kanamam yok.Sinüsleri uyarır kontrendikasyonu var benimle doğrulandı.

  2. Kürşat Demir dedi ki:

    Hocam ben de kolestor hapına başladıktan 3 hafta sonra yürüyemez oldum derhal ilacı bıraktım. neyse ki ağrılarım geçti ama bir daha asla bu ilaçları içmem.

  3. Hakikat Arıyorum dedi ki:

    Bizim derneklerimiz neden böyle çalışma ve uyarılar yapmazlar acaba?

  4. K. Ata Demireli dedi ki:

    Sayın A.Rasim Küçükusta,yakınımda yıllardır kolesterol hapı kullanan insanlar var.Ve bu insanlar berberinde,tansiyon,kalp ve kan sulandırıcı ilaçları da kullanıyorlar.Hiç bir problem görmedim.Sanırım onbinlerce insan üzerinde deney yapıldıktan sonra daha net karar verilebilir.Saygılarımla.

Siz de yorumunuzu paylaşın:

CAPTCHA (Şahıs Denetim Kodu) Resmi