AŞILANMAMIŞ ÇOCUKLAR HALK SAĞLIK TEHDİDİ OLUŞTURUR MU?

Yazı Fontunu Büyült Yazı Fontunu Küçült Yazı Fontunu Sıfırla
kasa fişi

Medpage Today tıptaki son gelişmelerin, araştırmaların, kongre haberlerinin yayınlandığı, benim de neredeyse her gün bugün ne var ne yok diye uğradığım bir internet sitesi.

Alexa verilerine göre dünyada en çok uğranan ilk 20 bin site arasında yer alıyor.

Yazı ve haberlere bakıldığında site misafirlerinin çoğunun doktor, sağlık çalışanı veya sağlığına meraklı entelektüel insanlar olduğu anlaşılacaktır.

O sitede bugün bir anket yer alıyor.

Soru doktorlara yönelik:

Aşılanmamış okul çağı çocukları halk sağlığı tehdidi oluşturur mu?

Bekleme odanızda aşılanmamış çocuklar varken rahat mısınız?

Anket halen sürüyor ama gördüğüm kadarıyla evet/hayır oranları arasında büyük bir uçurum var ve oranlar neredeyse hiç değişmiyor.

Ben baktığımda ankete katılanların 1503′ ünün (%27) cevabı EVET, 4112 kişininki (73) ise HAYIR idi.

Oy verenlerin neredeyse tümünün doktor veya sağlık çalışanı olduğunu düşünüyorum.

Ankette son durum

22.4.2016 9:56 tarihi itibariyle sonuçlar şöyledir:

EVET: 1634 (%22)

HAYIR: 5835 (%78).

25.4.2016 18.26  tarihi itibariyle sonuçlar şöyledir:

EVET : 1702 (%20)
HAYIR: 6894 (%80)

Gelelim neticeye

BİR: Çocuklara zorla aşı yaptırma sevdalılarının bu anketi iyi değerlendirmesi gerekiyor.

İKİ: Bizde de doktorlar arasında böyle bir anket yapılarak etıbbanın “zorla aşı yapılması” fikrine nasıl baktıkları ortaya konsa doğru olmaz mı?

ÜÇ: Tıbbın “gerçek hekimlerin” kontrolünden çıktığı, aşı ve ilaçların birer “ticari ürün“, hastaların “müşteri” veya “tüketiciye” dönüştükleri bir devirde çok dikkatli olmak ve oyuna gelmemek gerekiyor.

DÖRT: Ben Amerika’ nın CDC, FDA gibi sağlık kurumlarına güvenmiyorum, güvenen varsa -ki saygı duyarım- buyursun hayrını görsün.

Ankete yapılan şu üç yorumu dikkatinize sunuyorum:

İlk yorum:

The Johns Hopkins handbook for homecare for the immunosuppressed states clearly on the first page of that chapter that RECENTLY VACCINATED CHILDREN are to be kept away from the immunosuppressed person.

The real danger to the immunosuppressed patient is the recently vaccinated child who is a carrier of the diseases that they are vaxed against, not the healthy nonvaxed child or undervaxed child.

İkinci yorum:

Question—A person born in 1957 (me) received a total of 8 shots throughout his childhood. A child born today will require over 70 shots. Why? What justifies this enormous jump in required vaccines?

The AMA and CDC would have everyone believe that I’m woefully under-vaccinated, with only 8 shots. However, I’m in perfect health and NEVER get colds or flus. My advice: avoid vaccines (and all pharmaceuticals for that matter) as if your life depended on it—because ultimately, it does.

Üçüncü yorum:

While I am adamantly in favor of requiring that children have certain basic vaccines (MMR, DPT, polio) to be allowed to attend school, I am concerned at the ever-increasing number of new vaccines that are recommended. The earlier-developed vaccines are intended to prevent diseases that cause epidemics and can result in death or serious long-term sequelae for a far greater proportion of children than will have even a minor reaction to the immunization. The recent attitude, however, seems to be, “If we can make a vaccine against it, we should encourage all parents to have their kids immunized.” Too many new pharmaceutical products have been prescribed to hundreds of thousands to millions of people and eventually determined, often after the patent has expired, to have caused significant numbers of deaths and other severe, life-damaging consequences. We can’t trust the FDA to protect us and our children from insufficiently tested drugs and vaccines. If Zika were to become endemic in parts of the US, then it would be reasonable to require vaccination in those regions to protect the unborn and immune compromised, just as we do for rubella and chicken pox. On the other hand, regular Pap tests identify pre-cancerous cervical lesions; I consider the risk of cervical cancer insufficient to justify forced exposure of young teens or pre-teens to anti-HPV vaccines while their safety remains questionable.

Kaynak: http://www.medpagetoday.com/Pediatrics/Vaccines/57405?xid=nl_mpt_DHE_2016-04-19&eun=g447354d0r

Yazı için 6 yorum yapılmış:

  1. Nimet dedi ki:

    Doktorlarımıza anket yapılsa hayır çıkacağına inanıyorum, birçok doktor zoraki aşıyı zorla yapıyor biliyorum çünkü.

  2. Yusuf K dedi ki:

    İspatlanmış akıl hastalığı olmayan hiçbir annenin babanın çocuğuna onun rızası olmadan herhangi bir tıbbi tetkik veya tedavi uygulanamaz. Bu anaysa ve insan hakları ve bütün temel yasalara aykırıdır. Bunun içinavukt mavukat olmaya da gerek yok.

  3. GM dedi ki:

    Siz çok yaşayın emi hocam yani Amerikanın hangi kurumuna güvenilebilir ki CIA’ ya mı mesela? Çoluk çocuğun açlıktan bombalardan denizde boğulmasından zerre kadar tınmayanlar bizim çocuklarımızın sağlığını dert edecek öyle mi? ya valla çok iyi niyetli siniz hocam hem de saf denecek kadar.

  4. Pediatrist dedi ki:

    Çocuklarda artan oto-immün ve alerjik hastalıkların sebeplerinden biri de hijyen teorisine göre çocukluk çağı enfeksiyonlarının antibiyotik ev aşılarla önlenmesidir. Birkaç gün süren su çiçeği mi astım mı? Biraz gözdibinizin sararması mı MS mi?Tercihinizi öğrenebilir miyim?

  5. Göktuğ dedi ki:

    Amerikada aşıların yol açtığı yan etkilere karşı dava etmek kanunen mümkün değil. Aşı firmaları kendilerine garantiye almış durumdalar, bunu hesaba katmak gerekir.Madem aşının etkisine ve emniyetine güveniyorsun ne demek olıyor bu “yasal bağışıklık” ey aşı üreticileri, söyleyin bakalım.

  6. Aşi sacmaligi dedi ki:

    Kimi kandiriyorsunuz siz yaa… ben cocuguma asi yaptirmadim.. saglik bakanligindan pesime fena dustuler.. unicef munisef destekliyor asiyi hala karsimisiniz diyor doktor bizzat bi araba dolusu ekiple geldiler.bunlar bana kac tane kagit imzalattilar sonra sordum hu ne dedim yaa bu kadar sagligimizi dusunurlermi bunlar niye bu kadar ugrastiriyorsunuz dedim doktoruma.. e kardesim dedi bizim de maasimizdan kesiyorlar ne yapalim diyor.. yani bu sektor oyle bu oyun kurmuski doktoruda orgutleride reklamlarida hep birlikte cok olmasi gereken biseymis gibi sunuyor milletin cevabida su. Sen saglik bakanligindan daha mi iyi bilecksin..bunlarin tek bir amaci var hasta etmek bu da asiyla oyle bi veriliyorki.. e efendim ben yaptirdim bisey olmadi dienler… bir milyon cocugun kucuk bi yuzdesine zaten bisey olmuyordur kucuk bi kismini ise cok siddetli hastalndirir geriye kalan kisminida olene dek orta duzeyde hap ilaclara muptela kilar. Dikkat cekmemek icin.. asidan olen de var hicbisey olmayanda.. asi bedavadir ..kimse kimseye bedava bisey vrmez bunu anlayin artik .. selam bile vrmio insanlar yaa

Siz de yorumunuzu paylaşın: